Friday 11 May 2012

I will show you.

One day :
Di saat dunia semakin di akhir usia, pada ketikanya aku semakin membesar. I'll show you, how good I am. How strong I am. 

Bukan bermaksud riak, cukup untuk buktikan kata-kata jahat kamu itu salah. Cukup buktikan kritikan kamu itu membina . Jelas terbukti bahawa sindiran kamu itu adalah cerminan kata-kata yang sebenarnya terpantul akibat perangai buruk kamu sendiri. 

Ya, mungkin bukan masa ini. Tetapi suata hari nanti . Believe me,  that day will come . 

Dan ketika kamu memerli, hati mula berdoa kepada ALLAH S.W.T yang maha kuasa, yang maha adil, yang maha mengetahui . 

Ya ALLAH,
kuatkanlah aku dan jangan kau biarkan aku rebah.
dalam setiap ujian yang telah kau berikan.
tunjukkan aku jalan.
ajarlah aku erti kesabaran.
tutuplah aib aku.
sedarkan aku atas kesalahanku.

Kalau hari ini kamu boleh berjalan dengan angkuh dan api kemarahan aku membara akibat bisikan syaitan. Ingatlah saudara, satu hari kau akan terjatuh, lemah, dan ketika itu kau tersedar akan penghinaan kau terhadapku. 




Kau mungkin menghina dan ketawa ketika kau membaca kata-kata dari hatiku ini. Tapi tidak mengapa, aku  menanti dengan penuh sabar akan ketibaan hari kau menyesal dengan perangaimu. 

No comments:

Post a Comment